Milujete knihy?! Ako ich teda kupujete?

20:59

Čauky,

príspevok na dnes sa nebude týkať ničoho iného ako kníh. Aj vy milujete tú ich špecifickú vôňu? A ten pocit, keď v rukách držíte knihu a snažíte sa rýchlo otáčať stránky aby ste čo najrýchlejšie zistili čo sa stane ďalej?
JA ÁNO!

Je to ten najlepší pocit na svete. Nie je nič lepšie ako ísť do kníhkupectva a obzerať si obálky, listovať si a zapisovať si názvy kníh na imaginárny zoznam v hlave, ktorý už aj bez týchto prírastkov nemal koniec. Rozmýšľate, ktorý orgán v tele by ste predali aby ste mali na to množstvo, ktoré nevyhnutne potrebujete. No dobre, až tak to nie je, ale tých financií by veru mohlo byť viac.
Jasné, že môj najnovší (už prečítaný) prírastok.

Sú tu ale aj ľudia, ktorí kníhkupectvá navštevujú len zriedkavo. A prečo? Pretože sú príliš leniví na to, aby vystúpili zo svojej komfortnej zóny (teda z gauča od telky, alebo od notebooka či mobilu) a zašli si tam. Nie! Oni si radšej na tom notebooku nájdu online obchody a knihy si nechajú doručiť až priamo pod nos. Jasné, že ten spôsob využívam mnohokrát aj ja, keďže na niektorých e-shopoch sú knihy omnoho lacnejšie, nič však ale nenahradí pocit keď som v obchode osobne. Väčšinou si tam stále zájdem, poobzerám si, zapíšem si na zoznam v hlave čo chcem a utekám porovnať ceny na nete.
Tak a pomaly sa aj dostávame k podstate článku - ceny!
Na e-shopoch totižto nájdete rôzne rozdiely cien:
1. Klasická cena knihy. Och koľkokrát sa mi už stalo, že som knihu preplatila. Veeeľmi veľa. Nechápem, ako môže mať 5 rôznych e-shopov rôzne ceny. Je predsa úplne jasné, že užívateľ, ktorý pozná všetky tieto obchody siahne po najlacnejšej. I keď tu sa dostávame k bodu č.2
2. Ceny dopravy. Chápem, že s internetovými obchodmi spolupracujú rôzne prepravné spoločnosti, ale prečo má každý obchod aj tak inú cenu? Netuším, ale priznávam, že u mňa hrá cena dopravy veľkú rolu. K tomu však musíme dohliadať aj na to, že cena dobierky je tiež všade iná. Áno, poviete si, prečo ma to asi tak zaujíma ak sa dá všade platiť kartou, no ja mám radšej klasickú dobierku. Najviac ma však poteší, ak má e-shop poštovné zdarma. Klasika :D

3. Osobný odber. Ten využívam dosť často, avšak iba ak som v Bratislave. Doma preto objednávam zväčša s kamarátkami, alebo objednáva celá rodina, aby sme sa na poštovné poskladali, alebo aby sme spravili objednávku vo výške, keď už je poštovné zadarmo a nepotrebujem ani osobný odber.
Myslím si, že tieto tri body najviac charakterizujú online obchody a to nie len s knihami, ale všeobecne so všetkým.
Tak čo poviete? Páčil sa vám článok? Využívate online obchody, alebo radšej navštívite obchod? Alebo dokonca čítate e.knohy? Ja sa priznám, že pred týždňom som spravila online objednávku kníh za vyše 54€ (samozrejme na Vianoce), takže rodina sa má na čo tešiť (a aj ja :D ) 



You Might Also Like

4 komentárov

  1. Pokud jde o mě knihy nakupuji převážně v knihkupectvích, levných knihách a různých antikvariátech. Jelikož jsem velký knihomol a někdy se nemůžu dočkat až kniha vyjde v češtině koupím si jí i v originálním jazyce. Nicméně často mám náladu si přečít něco "staršího a klasičtějšího" s čímž mám vcelku problém. Knihy se dají sehnat pouze v antikaviátech a pokud ani tam svou knihu nenajdu musím si jí stáhnout, což nemám zrovna v oblibě. Jinak ceny knih na různých e-shopech mě také zaráží, je mi jasné, že se ceny budou lišit, ale někdy rozdíl cen až nepochopitelná suma.

    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš úplnú pravdu. Ja sa priznám, že som v antikvariáte ešte nikdy nebola, ale to asi preto, že moja babka ma obrovské množstvo takých kníh, takže si tam stále niečo nájdem :) Áno tie eshopy sa naozaj líšia o dosť veľké sumy..

      Odstrániť
  2. Ja knihy najradšej nakupujem v kníhkupectvách, rada si to tam prezerám, jľadám nové zaujímavé knihy, čítam o čom sú a tak:)

    Saja Frey blog

    OdpovedaťOdstrániť

Popular Posts

Like me on Facebook

Spolupráca s Babičkinou záhradou